Dan Hodos

Despre Social si alte nevoi

Pitestiul, oras de targoveti mucaliti de apropierea Bucurestilor, face masini si tuica aproape dintotdeauna. In ultimele doua decenii face si transporturi, mobila si altele. Un oras intr-un judet care e bine asezat si are de toate, lucru care l-a facut sa fie inima Munteniei, desi avem influente oltenesti cu duiumul.

Traim bine, dar ne plangem ca n-avem “viata”, ca n-avem evenimente, cultura si suntem inconjurati numai de mici si muzica populara. Eu va propun doua exercitii simple, unul de marketing social si unul de psihologie sociala.

In primul caz, in centrul atentiei este consumatorul, adica cetateanul. Cine influenteaza raportul cerere-oferta si regleaza serviciile publice sociale si culturale? Corect, consumatorul.

In al doilea caz, in centru atentiei se regaseste acelasi cetatean-consumator, care, conform Piramidei d-lui Maslow, are mai multe feluri de nevoi. Nevoi care pleaca de la cele de baza (apartament complet utilat, masina straina, ceafa si mici, etc) pana la cele superioare (o poezie, un vin mai bun sau o satisfactie efemera).

Da, oferta o stabileste masa de consumatori si vom fi mereu ceea ce consumam. Asa ca, viata sociala e strict legata de noi si faptele noastre. Rationament valabil si aplicabil in orice alt scenariu.

Sa nu uitam evenimentele perioadei, la o trecere rapida in revista poti sa gasesti “Duelul Viorilor” la Filarmonica, “Sufrageria ma-sii de viata” la teatru Al. Davila sau concert Cargo la Club Hush. Sunt evenimente care tin capul de afis local. Pe langa ele mai sunt si altele care merita vazute.….Sa nu uitam a “consuma variat” evenimente si cultura. Si, cel mai important, sa crestem consumul. Ca orice industrie, si evenimentele socio-artistice au nevoie de resurse si consumatori. Cererea va creste oferta.

Cred intr-o oferta adaptata la nevoile reale de consum social si comunicata eficient. Mai mult, cred in atragerea de consumatori externi. Masinile si transporturile targovetilor argeseni pot aduce si alti musterii, de pe alte meleaguri. Important e sa ambaleze si sa vanda cat mai bine.

Deci, recomand consumatorului pitestean de “social events” sa:

  1. se educe
  2. consume variat
  3. plateasca si sustina cat mai multe acte artistice

Managerilor publici le recomand sa:

  1. identifice corect nevoile si segmentele sociale
  2. sa adapteze agenda, programele si proiectele la nevoile reale
  3. asigure diversitate in oferta publica socio-culturala
  4. sa comunice, stimuleze si contribuie la educatia socio-culturala

Sunt un suporter al  echilibrului, bunului-simt si implicarii reale. De ambele parti. Sunt multi pasi de facut, dar ambele parti trebuie sa paseasca inainte, impreuna. Un raport socio-economic sanatos va genera atat profit, cat si satisfactie.

In fluxul si refluxul lor catre Sibiu si Cluj, miticii pot consuma mai aproape de casa lucruri asemanatoare si, pe langa masini, tuica si mate cu usturoi, poate vor cumpara si unul/doua bilete la un eveniment local – ca tot s-au oprit la un spritz.

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dovedeste ca nu esti robot *